GTASC 2018 // Week 27 // The End. Well, kinda.

Anything to do with games at all.
User avatar
Manwell Pablo
Member
Joined in 2017

PostRe: GTASC 2018 // Week 19 // Banned from playing easy crap for a whole week.
by Manwell Pablo » Wed May 23, 2018 4:37 pm

more heat than light wrote:Cool. I'm working through a couple on Minecraft but they're taking longer than I expected.


It should be fine.....most of the teams down there are recently scanned and a long way behind and we've a 19 team cushion... but if you can carry over to next week you may as well I guess!

Getting serious now, a pretty prolific streamer going out of the team this week by the looks of it (more his team mates fault than his but still)

Image
User avatar
more heat than light
Member
Joined in 2008
Location: Leicestershire

PostRe: GTASC 2018 // Week 19 // Banned from playing easy crap for a whole week.
by more heat than light » Wed May 23, 2018 4:42 pm

Yeah I'm happy we're ok now. Was a little worried for a bit, and I only managed to get 50-odd TA in reserve.

jawafour wrote:You definitely have the biggest one, mhtl - it's strawberry-floatin' massive!
User avatar
Manwell Pablo
Member
Joined in 2017

PostRe: GTASC 2018 // Week 19 // Banned from playing easy crap for a whole week.
by Manwell Pablo » Wed May 23, 2018 5:01 pm

Never in doubt (snicker)

Image
User avatar
more heat than light
Member
Joined in 2008
Location: Leicestershire

PostRe: GTASC 2018 // Week 20 // The Minecraft For Dummies Thread
by more heat than light » Wed May 23, 2018 5:31 pm

Can You Tell Me How To Get?
End the scoring period having spelled the alphabet (26 letters) using the 1st character of newly unlocked achievements (no umlauts or other special characters allowed)


I'm out. It was hard enough finding an X last time.

jawafour wrote:You definitely have the biggest one, mhtl - it's strawberry-floatin' massive!
User avatar
Manwell Pablo
Member
Joined in 2017

PostRe: GTASC 2018 // Week 20 // The Minecraft For Dummies Thread
by Manwell Pablo » Wed May 23, 2018 5:42 pm

more heat than light wrote:
Can You Tell Me How To Get?
End the scoring period having spelled the alphabet (26 letters) using the 1st character of newly unlocked achievements (no umlauts or other special characters allowed)


I'm out. It was hard enough finding an X last time.


Sonic 2 I’m sorted as long as someone out there boosts it.

Image
User avatar
more heat than light
Member
Joined in 2008
Location: Leicestershire

PostRe: GTASC 2018 // Week 20 // The Minecraft For Dummies Thread
by more heat than light » Wed May 23, 2018 6:10 pm

You going for it then MP? I can always help with Sonic if we find the time.

jawafour wrote:You definitely have the biggest one, mhtl - it's strawberry-floatin' massive!
User avatar
Manwell Pablo
Member
Joined in 2017

PostRe: GTASC 2018 // Week 20 // The Minecraft For Dummies Thread
by Manwell Pablo » Wed May 23, 2018 6:43 pm

more heat than light wrote:You going for it then MP? I can always help with Sonic if we find the time.


May as well you’ll do more than half of it naturally anyway.

Image
User avatar
hamm sandwich
Member
Joined in 2008

PostRe: GTASC 2018 // Week 20 // The Minecraft For Dummies Thread
by hamm sandwich » Wed May 23, 2018 9:19 pm

Well done again you guys. I knew that last team bonus was beyond us after a short think. We’ve been spamming the easy cheevos and plan to cheese it to the (probably soon) bitter end. That said, I overestimated the competition and ended the week quite comfortably having thought that the line would rise by roughly 1k each week and was happy not to have to use a bonus.

User avatar
more heat than light
Member
Joined in 2008
Location: Leicestershire

PostRe: GTASC 2018 // Week 20 // The Minecraft For Dummies Thread
by more heat than light » Wed May 23, 2018 10:16 pm

Cheers hamm!

Someone on TA mentioned the increases are much smaller on weeks with a team bonus, for some reason.

Period 01 1619
Period 02 1688 4.3%
Period 03 1983 17.5%
Period 04 2420 22.0%
Period 05 2313 -4.4%
Period 06 2645 14.4%
Period 07 2708 2.4%
Period 08 3961 46.3%
Period 09 3290 -16.9%
Period 10 4304 30.8%
Period 11 4413 2.5%
Period 12 4640 5.1%
Period 13 4968 7.1%
Period 14 5656 13.8%
Period 15 5801 2.6%
Period 16 7017 21.0%
Period 17 6861 -2.2%
Period 18 7314 6.6%

jawafour wrote:You definitely have the biggest one, mhtl - it's strawberry-floatin' massive!
User avatar
more heat than light
Member
Joined in 2008
Location: Leicestershire

PostRe: GTASC 2018 // Week 20 // The Minecraft For Dummies Thread
by more heat than light » Thu May 24, 2018 6:28 am

Two teams have dropped 16,000 in bonuses. :|

jawafour wrote:You definitely have the biggest one, mhtl - it's strawberry-floatin' massive!
User avatar
more heat than light
Member
Joined in 2008
Location: Leicestershire

PostRe: GTASC 2018 // Week 20 // The Minecraft For Dummies Thread
by more heat than light » Thu May 24, 2018 4:40 pm

Casually knocking out a 12 ratio achievement today. :datass:

jawafour wrote:You definitely have the biggest one, mhtl - it's strawberry-floatin' massive!
User avatar
Manwell Pablo
Member
Joined in 2017

PostRe: GTASC 2018 // Week 20 // The Minecraft For Dummies Thread
by Manwell Pablo » Thu May 24, 2018 9:22 pm

more heat than light wrote:Two teams have dropped 16,000 in bonuses. :|


Not something to worry about. At least one is an attempt to pull off what we discussed, winning one week and then giving up. As 16k was everything they had.....think a fair few have decided enough is enough looking at things like that and the forums.

I’ve decided I can’t be strawberry floated with the bonus

Image
User avatar
more heat than light
Member
Joined in 2008
Location: Leicestershire

PostRe: GTASC 2018 // Week 20 // The Minecraft For Dummies Thread
by more heat than light » Thu May 24, 2018 9:24 pm

Manwell Pablo wrote:
more heat than light wrote:Two teams have dropped 16,000 in bonuses. :|


Not something to worry about. At least one is an attempt to pull off what we discussed, winning one week and then giving up. As 16k was everything they had.....think a fair few have decided enough is enough looking at things like that and the forums.


It's weird, if you get to this point you're doing pretty well. Why would you jack it all in now? I guess if you're not enjoying it anymore then that makes sense.

Would be pretty harsh to go for it and then not win the week. Surely the end of the week would be the best time to use everything.

jawafour wrote:You definitely have the biggest one, mhtl - it's strawberry-floatin' massive!
User avatar
Manwell Pablo
Member
Joined in 2017

PostRe: GTASC 2018 // Week 20 // The Minecraft For Dummies Thread
by Manwell Pablo » Thu May 24, 2018 9:25 pm

more heat than light wrote:
Manwell Pablo wrote:
more heat than light wrote:Two teams have dropped 16,000 in bonuses. :|


Not something to worry about. At least one is an attempt to pull off what we discussed, winning one week and then giving up. As 16k was everything they had.....think a fair few have decided enough is enough looking at things like that and the forums.


It's weird, if you get to this point you're doing pretty well. Why would you jack it all in now? I guess if you're not enjoying it anymore then that makes sense.

Would be pretty harsh to go for it and then not win the week. Surely the end of the week would be the best time to use everything.


The guys a spurs fan, getting a lead and totally bottling it what they do.

Image
User avatar
more heat than light
Member
Joined in 2008
Location: Leicestershire

PostRe: GTASC 2018 // Week 20 // The Minecraft For Dummies Thread
by more heat than light » Thu May 24, 2018 9:28 pm

:lol:

jawafour wrote:You definitely have the biggest one, mhtl - it's strawberry-floatin' massive!
User avatar
Manwell Pablo
Member
Joined in 2017

PostRe: GTASC 2018 // Week 20 // The Minecraft For Dummies Thread
by Manwell Pablo » Thu May 24, 2018 9:33 pm

more heat than light wrote::lol:


It’d be quite funny to let them battle it out all week then just guzump them at ten too four on weds :lol: We’re 7.5k ahead of them with all our bonuses at the moment.......but the streak must go on imo

Image
User avatar
more heat than light
Member
Joined in 2008
Location: Leicestershire

PostRe: GTASC 2018 // Week 20 // The Minecraft For Dummies Thread
by more heat than light » Thu May 24, 2018 9:59 pm

Manwell Pablo wrote:
more heat than light wrote::lol:


It’d be quite funny to let them battle it out all week then just guzump them at ten too four on weds :lol: We’re 7.5k ahead of them with all our bonuses at the moment.......but the streak must go on imo


Yeah, if we're going to win a week I want it to be on merit not on dropping a big pile of bonuses. Gotta keep going for now. :-)

jawafour wrote:You definitely have the biggest one, mhtl - it's strawberry-floatin' massive!
User avatar
Manwell Pablo
Member
Joined in 2017

PostRe: GTASC 2018 // Week 20 // The Minecraft For Dummies Thread
by Manwell Pablo » Thu May 24, 2018 10:35 pm

more heat than light wrote:
Manwell Pablo wrote:
more heat than light wrote::lol:


It’d be quite funny to let them battle it out all week then just guzump them at ten too four on weds :lol: We’re 7.5k ahead of them with all our bonuses at the moment.......but the streak must go on imo


Yeah, if we're going to win a week I want it to be on merit not on dropping a big pile of bonuses. Gotta keep going for now. :-)


What’s merit though....I mean fine one to talk as the very concept of Minecraft is so far from my idea of fun is a game I’d never normally play and baffles me but whys running around 4 achievement worlds unlocking the same achievements all setup perfectly for you more noteworthy than using several bonus’ you’ve worked hard to earn? I can see why you’d see it as cheap but the whole competition is a mix of skill time money and cheap tactics.

Image
User avatar
more heat than light
Member
Joined in 2008
Location: Leicestershire

PostRe: GTASC 2018 // Week 20 // The Minecraft For Dummies Thread
by more heat than light » Fri May 25, 2018 7:04 am

Well yeah, when you put it that way I guess. :lol:

jawafour wrote:You definitely have the biggest one, mhtl - it's strawberry-floatin' massive!
User avatar
hamm sandwich
Member
Joined in 2008

PostRe: GTASC 2018 // Week 20 // The Minecraft For Dummies Thread
by hamm sandwich » Fri May 25, 2018 7:57 am

A little disappointing that the new Street Fighter Collection has such a limited achievement list but at least it looks like I might finally 100% a Street Fighter title :o


https://www.trueachievements.com/n32738 ... t-revealed


Return to “Games”

Who is online

Users browsing this forum: chanticleer, Cuttooth, DarkRula, Gemini73, Google [Bot], jezhumphrey75, Kanbei, KjGarly, Monkey Man, NickSCFC, Nook29, Poser, zXe and 50 guests