The Achievements & Trophies Thread

Anything to do with games at all.
User avatar
BID0
Member
Joined in 2008
Location: Essex

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by BID0 » Sat Dec 16, 2017 2:21 pm

myrrh heat than light wrote:
BID0 wrote:
myrrh heat than light wrote:You just have to wait it out, it can take hours or days. It's a pretty common (and annoying) bug.

Thanks MHTL! So it's okay to eBay the disc then as long as I leave it installed on the HDD? Or do I need to occasionally boot up the game?


Yeah you can get rid. I had one exactly the same on Valiant Hearts the other day. It was at 100% for ages, then popped at 6 in the morning, the Xbox wasn't even on.

Cheers! :D

User avatar
Seven
Member
Joined in 2008
Location: Ayrshire, Scotland
Contact:

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by Seven » Mon Dec 18, 2017 5:07 am

Finally hit 240,000. Only took me year or so after sitting on 230,000 :slol:.
Also Refunct is nice, cheap and fairly easy to get achievements on. Still not got one where I need to beat it with 33% or less (which I'll attempt once I'm not sleepy)

Image
Nintendo ID: SevenFisher (Nickname: Seven)
User avatar
more heat than light
Member
Joined in 2008
Location: Leicestershire

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by more heat than light » Mon Dec 18, 2017 11:18 am

Yeah I quite enjoyed that one, picked it up last time it was on sale, it was short but sweet.

jawafour wrote:You definitely have the biggest one, mhtl - it's strawberry-floatin' massive!
User avatar
rinks
Member
Member
Joined in 2008
Location: Aboard the train that goes around the world

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by rinks » Mon Dec 18, 2017 10:44 pm

Finished the 12 Days. Pretty easy in the end, but fun.

Loves us all since 2008
User avatar
more heat than light
Member
Joined in 2008
Location: Leicestershire

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by more heat than light » Tue Dec 19, 2017 5:53 pm

rinks wrote:Finished the 12 Days. Pretty easy in the end, but fun.


Good work bro. Just in time for GTASC, right? ;-)

t:gtasc-2018---fun-achievement-based-competition---looking-for-multiple-teams-of-two-now?f=2

jawafour wrote:You definitely have the biggest one, mhtl - it's strawberry-floatin' massive!
User avatar
more heat than light
Member
Joined in 2008
Location: Leicestershire

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by more heat than light » Fri Dec 22, 2017 9:51 am

Donner wrote:Yeah I'm going to buy DLC for Goat Simulator sometime after Christmas, four pounds a pop isn't bad at all.


Just a heads up dude, the full set of DLC is in the Christmas sale for £4.80. :)

jawafour wrote:You definitely have the biggest one, mhtl - it's strawberry-floatin' massive!
User avatar
jawafour
Member
Member
Joined in 2012

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by jawafour » Fri Dec 22, 2017 10:11 am

The Donkey Kong arcade high score record has been broken again! Robbie Lakeman scored 1,230,100.

The guy has amazing skill and knowledge of the game - well worth a look.

User avatar
Seven
Member
Joined in 2008
Location: Ayrshire, Scotland
Contact:

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by Seven » Fri Dec 22, 2017 6:30 pm

Yeah I'm keeping eye on that DLC pack, gonna pick it up after Christmas ~

Cheers!

Image
Nintendo ID: SevenFisher (Nickname: Seven)
User avatar
Saint of Killers
Member
Member
Joined in 2008

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by Saint of Killers » Sat Dec 23, 2017 6:42 am

So last night the penny finally dropped; I played Pac-Man 256 so much that I *finally* managed to see the tactic required to easily rack up big scores.



It was so successful that I almost doubled my previous high score!



All you do is go from one power pill/power up to the next. But! If your current one is about to end you don't consume the next whilst still in power up mode. Nope. Instead you hang around and wait for it to come to an end and then consume the next one. That way you are spending more time in attack mode as opposed to reg Pac mode.

| (•_•)| S: This is the best date I've been on since my last date. PB: This is not a date.
S: Neither was the last one. It was a robbery. M: Really? S: Yeah. She stole my heart. And my crown. (❍ᴥ❍ʋ)
User avatar
more heat than light
Member
Joined in 2008
Location: Leicestershire

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by more heat than light » Sat Dec 23, 2017 7:02 am

How did you get a previous high score that good without realising that? :lol:

jawafour wrote:You definitely have the biggest one, mhtl - it's strawberry-floatin' massive!
User avatar
Saint of Killers
Member
Member
Joined in 2008

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by Saint of Killers » Sat Dec 23, 2017 8:06 am

myrrh heat than light wrote:How did you get a previous high score that good without realising that? :lol:


I... don't know :lol: :fp: I may have done it sans the essential hang-around-next-power-up-whilst-letting-current-one-deplete part. Funny thing is getting that 15767 felt *so* *good*, more so than even getting the 30k, due to having earned it with the er, epiphany.

edit: oh! I remember the tactic I used for previous high score! Yeah, so that one was actually earned with another epiphany, a lesser one :lol:, which was namely to put the fruits ahead of power-ups. And I also recall that for that high score I lucked out and got maybe 3 or 4 melons on the bounce! /lucky

| (•_•)| S: This is the best date I've been on since my last date. PB: This is not a date.
S: Neither was the last one. It was a robbery. M: Really? S: Yeah. She stole my heart. And my crown. (❍ᴥ❍ʋ)
User avatar
more heat than light
Member
Joined in 2008
Location: Leicestershire

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by more heat than light » Sat Dec 23, 2017 9:38 am

I deleted it off my hard drive after I got all the achievements, but you've persuaded me to download it to my phone now. :lol:

Will be back shortly with world beating scores (after I've unlocked the good power-ups again)

jawafour wrote:You definitely have the biggest one, mhtl - it's strawberry-floatin' massive!
User avatar
Saint of Killers
Member
Member
Joined in 2008

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by Saint of Killers » Sat Dec 23, 2017 10:09 am

myrrh heat than light wrote:I deleted it off my hard drive after I got all the achievements, but you've persuaded me to download it to my phone now. :lol:

Will be back shortly with world beating scores (after I've unlocked the good power-ups again)


:toot:

It's a brilliant wee game even when not going for the high score. It's my current go to game after I'm done playing a long session of a bigger game, or to kill a few minutes with.

My fave power-ups: reg laser, bendy laser, cherry (maxed out it's OP as floop), green laser, and the lightning zapper thing. :( I was so disappointed when I realised there were no new ones to unlock.

| (•_•)| S: This is the best date I've been on since my last date. PB: This is not a date.
S: Neither was the last one. It was a robbery. M: Really? S: Yeah. She stole my heart. And my crown. (❍ᴥ❍ʋ)
User avatar
rinks
Member
Member
Joined in 2008
Location: Aboard the train that goes around the world

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by rinks » Sat Dec 23, 2017 12:04 pm

Saint of Killers wrote:edit: oh! I remember the tactic I used for previous high score! Yeah, so that one was actually earned with another epiphany, a lesser one :lol:, which was namely to put the fruits ahead of power-ups. And I also recall that for that high score I lucked out and got maybe 3 or 4 melons on the bounce! /lucky

If I know anything about you, it's how much you love melons on the bounce.

Loves us all since 2008
User avatar
Saint of Killers
Member
Member
Joined in 2008

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by Saint of Killers » Sat Dec 23, 2017 2:12 pm

rinks wrote:
Saint of Killers wrote:edit: oh! I remember the tactic I used for previous high score! Yeah, so that one was actually earned with another epiphany, a lesser one :lol:, which was namely to put the fruits ahead of power-ups. And I also recall that for that high score I lucked out and got maybe 3 or 4 melons on the bounce! /lucky

If I know anything about you, it's how much you love melons on the bounce.


irl lol

| (•_•)| S: This is the best date I've been on since my last date. PB: This is not a date.
S: Neither was the last one. It was a robbery. M: Really? S: Yeah. She stole my heart. And my crown. (❍ᴥ❍ʋ)
User avatar
rinks
Member
Member
Joined in 2008
Location: Aboard the train that goes around the world

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by rinks » Fri Jan 05, 2018 8:57 pm

I've just bought a new toothbrush.

It has achievements.

Image

Loves us all since 2008
User avatar
more heat than light
Member
Joined in 2008
Location: Leicestershire

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by more heat than light » Fri Jan 05, 2018 9:13 pm

WANT.

jawafour wrote:You definitely have the biggest one, mhtl - it's strawberry-floatin' massive!
User avatar
jawafour
Member
Member
Joined in 2012

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by jawafour » Sat Jan 06, 2018 1:04 am

rinks wrote:I've just bought a new toothbrush.

It has achievements...

:o Amazing. Achievements... for a toothbrush. I wouldn't have believed it bar your screenshot evidence, rinks!

User avatar
hamm sandwich
Member
Joined in 2008

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by hamm sandwich » Sat Jan 06, 2018 11:21 am

Achievements on a toothbrush but still not on Nintendo :cry:

User avatar
Monkey Man
Member
Joined in 2008

PostRe: The Achievements & Trophies Thread
by Monkey Man » Tue Jan 09, 2018 2:14 am

Image

The Xbox One Guide is getting a new Next Achievements feature with the latest system update, too. This is basically a handy list of achievements that are you are close to finishing on games, and you can filter the list by closest, most common, rarest, most common rare, and highest gamerscore to get the best possible look at your progress on a game.

https://www.thurrott.com/xbox/149861/xb ... stractions

Image

Return to “Games”

Who is online

Users browsing this forum: johnKr and 45 guests